Saturday, October 13, 2007

Ich war gestern kreativ!

Und herausgekommen ist dieses Bierdeckel-Buch über unseren Urlaub in Calpe/Spanien. Das Papier und die Sticker sind Daisy D.'s Saltwater Taffy Collection. Zuerst wollte ich die Fotos in schwarz/weiß drucken, weil das Papier ja schon SEHR bunt ist, aber die Farben auf den Fotos haben gepasst, wie die Faust auf's Auge. Und somit ist es jetzt alles bunt. Die Krümel auf den Seiten sind Glitter, den ich über den feuchten Klarlack gestreuselt habe. Ihr seht hier nicht alle Seiten. Insg. sind es 16.




PS: Ich habe die selbstgenähte Stifte-Tasche von vor ein paar Tagen doch tatsächlich behalten, nachdem mir mehrere Leute gesagt haben, dass das bei einem Kindergeburtstag gar nicht so richtig ge-wert-schätzt wird...

I have been scrapbooking yesterday. After all, it was Germany's first National Scrapbooking Day yesterday. The result is this mini book about our summer vacation to Spain. The sprinkles on the pages are glitter stuff that I added while the clear coat of paint that I covered the pages with, was still wet. The style is not my everyday kind of style. But I had lots of fun using the Saltwater Taffy papers and stickers from Daisy D.'s. And they simply needed this style. At first I was gion to print the photos in b/w, because the paper is already very colourful. But after I looked at both, the paper and the photos, I realized, that the colours in the photos are almost the same as in the paper and that it would work very harmoneously (did I spell that right??) So I left them in full colour. Not all pages are show, there are 16 pages total to the book.



No comments: