Wednesday, May 07, 2008

Und dunkel ist die Nacht

Zum Glück, denn sonst würde mein Mann mit mir und meinem Schwager Martin bestimmt immernoch über den Acker tuckern und Kartoffeln pflanzen. Da es nun aber dunkel wurde und wir hinten auf der Maschine nichts mehr sehen konnten, durften wir schon kurz nach Halb zehn den Acker verlassen. (Und ich werde meinem Mann mit Sicherheit nicht sagen, dass man ja Stirnlampen benutzen könnte!)
Montag haben wir übrigens einen schönen Ausflug gemacht. Bis nach Witten (das ist gleich bei Bochum), um dort einen Düngerstreuer zu kaufen. Die kürzeste Strecke führte quer übers Land, an Höxter und Paderborn vorbei. Das Wetter war herrlich und die Landschaft natürlich auch.
In der Nachbarschaft gibt es einen neuen Jungen. Er heißt Lennard und ich habe gleich sein erstes Album gescrappt. Da die Mutter selbst auch Handarbeiten macht, weiß ich, dass sowas auch gut ankommt. So, und jetzt muss ich aber schnell ins Bett. 6 Uhr ist die Nacht vorbei...If it wasn't for the darkness setting in, Harald would probably still make me and my brother-in-law Martin sit on the potatoe planting machine to plant potatoes. But since it was getting dark and we were hardly able to see any potatoes anymore, we were allowed to go home about 9.45pm. And you can bet on it- I'll never even mention to Harald that there is an invention called head light (I mean the torches you can attach to your head)!
We went on a nice day trip on Monday. We drove about 170miles to pick up a new fertilizing machine (do throw fertilizer on the fields), then back home the same distance again. We didn't take the Autobahn, since we had a trailer and therefore were not allowed to go faster than 50miles per hour anyway. but the weather was great and so was the scenery.
A new baby boy arrived in the neighborhood and I rushed to my scraproom to create his very first photoalbum. The mon is a crafter (hardanger stitching), so I know this will be appreciated.
But now I really need to go to bed. Night ends at 6am...

1 comment:

ScrapHappy said...

I've heard hardanger stitching is tres dificil! (That is French, I know).
She will love your beautiful album
xoxox
Lain