Friday, July 18, 2008

Die erste kinderlose Woche ist fast rum

... Und ich frage mich, wo ist sie denn hin?? Es kam mir gar nicht so lange vor. Naja, immerhin habe ich ein paar Dinge zustandegebracht. Ich habe gescrappt, gestickt, geerntet, gekocht, genäht, gestempelt, gerahmt (das Stickbild mit der Gänsemagd hängt an der Wand!), Schranktüren angemalt, dem Baubeginn der Umgehungsstrasse beigewohnt, mir eine Zecke eingefangen (war aber nur eine klitzekleine!), Stempel aussortiert und ein Buch gelesen. Tja, und was machen die Kinder in der Zwischenzeit so?

Die fahren mit der Wilden Maus:

Und bauen mit Opa Gottfried an irgendwelchen technischen Konstruktionen:


The 1st childless week is almost over. When did that happen?? Didn't feel like a week at all. I really could get used to this. But at least I accomplished a few things in the past 7 days. I scrapped, stitched, harvested, cooked, sewed, stamped, framed (the cross stitch piece with the geese and the girl), painted 3 cupboard doors white, witnessed the cornerstone ceremony for the new road that will lead the cars past Sebexen instead of through the village, caught a tick (which was tine, but Harald removed it expertly), decided to sell most of my non-SU!-stamps, and read a book. Thats quite a lot, now that I see it all here in writing...

And what did the kids do in the meantime? They enjoyed riding the 'Wild Mouse' and build some kind of mechanical construction with Opa Gottfried.

No comments: