Monday, December 29, 2008

Zum Geburtstag

Clara hat bald Geburtstag. Und da habe ich mir gedacht, ich schenke ihr mal was. - Was praktisches sollte es sein. Wie gut, dass ich gestern über diese tolle Proviant-Tasche gestolpert bin:
Die ZOJIRUSHI THERMOS LUNCH BOX ist doch genau das richtige, damit sich Clara montags, wenn sie bis 15Uhr Unterricht hat, ein warmes Essen mit zur Schule nehmen kann. Da das ganze aus Japan kommt, ist der Thermosbehälter eigentlich für Reis vorgesehen und als Besteck gibt es Essstäbchen, aber da konn ich bestimmt auch was anderes reinfüllen und ihr eine Gabel mit einpacken. Ich bedaure nur, dass ich nicht zur Arbeit gehe und eine Lunch-Tasche brauche. Damit wäre ich nur zu gerne losgezogen. Vielleicht sollte ich mir einen Job suchen. Nur so, damit ich einen Grund habe, mir genau die gleiche Tasche anzuschaffen.
It will soon be Clara's birthday and so I decided to buy her a present. I was looking for something useful and found this Lunch box on ebay. It comes from Japan and instead of a fork and spoon it has chopsticks, but I'm sure we can add a fork. On Mondays school lasts till after 3pm and I think it would be great for Clara to take her own hot lunch to school on that day. Actually I envy Clara for having a reason to take along this cute lunch box. I wish I had to go to work every day just to justify getting my own pink lunch box... Oh, and I am sorry, that I forgot the English translation yesterday. The post was about how cold it is right now. There are ice flowers blooming on the window in the guest room. Not good for any guests who want to spend the night, but very useful if you need extra room in your fridge. The whole guest room is a fridge right now. And I also told about my dad who sponsored the huge leg of pork bacon(? or is is called ham? Ham is cooked, right? But bacon is softer. So what do you call it?) We meant to eat it at Christmas, but we could not finish it, so now we will hopefully eat it all up on New Years Eve, when we will have a party of at least 10 people (all parents with kids, so you don't need to worry about staying up too late and missing to milk the cows...) I'm in charge of egg salad, tomatoe soup, pasta salad and hot cherry sauce with vanilly icecream.

3 comments:

Irina said...

Ach wie süß. Die Tasche ist soo schön und das mit warmen Essen ist richtig toll. Sie wird sich sicherlich sehr freuen über so ein tolles Geschenk.

Liebe Grüße,
Irina.

N. said...

Zuaberhafter neumodischer Henkelmann :-) Das Buch ist gut angekommen und schon verschlungen, vielen lieben Dank dafür!

Elena said...

Sowas gibt's? Die Tasche ist zum Fressen süß und dann auch noch so praktisch, ein perfektes Geschenk.
Liebe Grüße, Elena.